ח"כ פרי: "לא מקנא בצעירים שנחקרו, קיימת הפעלת לחץ אך לא עינויים"

    ישראל פריי 1 Comment on ח"כ פרי: "לא מקנא בצעירים שנחקרו, קיימת הפעלת לחץ אך לא עינויים"
    16:10
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת יעקב פרי (יש עתיד) התראיין הערב אצל בצלאל קאהן ב"מהדורה המרכזית", וחלק מניסיונו וחכמתו כראש השב"כ לשעבר על הפרשיה ה"בוערת" בהגשת כתבי אישום נגד מציתי הבית בכפר דומא.

    על החשודים והמקום ממנו צמחו, אמר בניהו: "זאת קבוצה של עשרות רבות, בין 60 – 70 צעירים חסרי כל רסן, הרוצים לשנות את השלטון במדינה. סביבם יש מאות אוהדים זו לא אפיזודה קטנה, חולפת או מקרית".

    פרי דיבר על אחריותה המרכזית של מערכת הביטחון: "כאשר ישנה תופעה כ"כ חמורה אנחנו – מערכת המשפט שבכ וזרועות הביטחון – היינו צריכים לנסות למנוע את התפתחות הנגע הזה. אלו צעירים שנפלטו ממערכת החינוך ומהוריהם. אי אפשר להצביע על אשם אחד. כמו במבחן אמריקאי, כל התשובות נכונות… זאת אחריות גם של הרווחה, גם הציונות הדתית, מערכת הביטחון".

    על השאלה: מדוע השב"כ לא הצליח למנוע עד כה למנוע את הטרור היהודי, אמר פרי כי: "המערך האיסופי – המודיעיני בקרב האוכלוסייה היהודית שונה מהצד הפלסטיני. זה גרעין קשה שקשה להיכנס אליו, ובנוסף, השרות מתקשה במשך שנים להפוך מודיעין טוב לראיות".

    כמי שעמד בראש הארגון אליו מופנים חיצי התעמולה של נוער הגבעות ופרקליטיהם, אמר פרי כי בשב"כ אין בשום צורה ואופן עינויים. "יש לחץ אינטנסיבי מאוד גם נפשי, אבל אין עינויים, כל התיאורים מסולפים.

    "אני בהחלט לא מקנא בתנאים שאותם צעירים שהו בהם בחודש וחצי האחרון, לא נוח בחקירות האלה, זאת סיטואציה לא נעימה אבל ברגע שמישהו מוגדר כפצצה מתקתקת, מופעל עליו הלחץ. אין בישראל עקירת ציפורניים, שרפת שערות, ישנה הפעלת לחץ. המערכת המשפטית ביקרה ומבקרת באופן רצוף את הארגון".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ״ואל לדין את חבריך עד שתגיע למקומו״!!! בושה וחרפה שהוא מעיז לדבר ולקבוע עובדות!! אנו כציבור הציוני דתי התורני מוקיעים ומזועזעים מהמעשה המזעזע והנתעב הזה שאינו וסותר דעת תורה אך בד בבד מזועזעים משיטות החקירה האכזריות!!!!!